Partner serwisu
Drogi i autostrady

Co słuchać na budowie S19 Lublin-Lubartów? Rusza rozbiórka wiaduktu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

GR

Data publikacji:
11-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Co słuchać na budowie S19 Lublin-Lubartów? Rusza rozbiórka wiaduktu
GDDKiA
Stara nawierzchnia drogi krajowej będzie rozebrana, ruszają także prace związane z rozbiórką wiaduktu, pod którym można było dojechać do ulicy Krańcowej. Sprawdzamy, co słychać na budowie trasy S19 Lublin-Lubartów.

Prace w terenie rozpoczęły się w grudniu 2024 r., niedługo po wydaniu przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W ramach inwestycji wybudowany zostanie 23-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa.

Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W poniedziałek, 7 lipca zmieniła się organizacja ruchu na drodze krajowej nr 19 na obwodnicy Lubartowa, między Annoborem a ul. Nowodworską. Ruch w obu kierunkach został przeniesiony na boczną drogę serwisową.

- Stara nawierzchnia drogi krajowej będzie rozebrana, rozpoczną się także prace związane z rozbiórką wiaduktu, pod którym można było dojechać do ulicy Krańcowej. W miejscu tym wybudowany zostanie nowy wiadukt w ciągu drogi ekspresowej - informuje GDDKiA.

W trakcie prowadzonych robót, przejazd pod „starym” wiaduktem nie będzie możliwy. Do ulicy Krańcowej dojechać będzie można poprzez objazd: drogą gminną obok szkoły, następnie przez istniejącą obwodnicę Lubartowa i nową drogę serwisową. Ruch pieszy będzie odbywał się chodnikiem.

Trasa S19 będzie przebiegać po zachodniej stronie Lubartowa, wykorzystując korytarz obecnej jednojezdniowej obwodnicy miasta, a od wschodu ominie miejscowość Niemce, gdzie często tworzyły się duże korki. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki - węzeł Lubartów Zachód.

Z kolei na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa, w sąsiedztwie obecnej DK19, węzeł Niemce Południe. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.

Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Duna (dawniej Mota Engil Central Europe). Kontrakt jest wart 835,7 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5