Stara nawierzchnia drogi krajowej będzie rozebrana, ruszają także prace związane z rozbiórką wiaduktu, pod którym można było dojechać do ulicy Krańcowej. Sprawdzamy, co słychać na budowie trasy S19 Lublin-Lubartów.
Prace w terenie rozpoczęły się w grudniu 2024 r., niedługo po wydaniu przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W ramach inwestycji wybudowany zostanie 23-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Lubartów Północ do węzła Lublin Rudnik, z rezerwą pod budowę trzeciego pasa.
Wykonanych zostanie także ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego i 29 obiektów inżynierskich, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty, drogi równoległe do obsługi ruchu lokalnego, urządzenia ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W poniedziałek, 7 lipca zmieniła się organizacja ruchu na drodze krajowej nr 19 na obwodnicy Lubartowa, między Annoborem a ul. Nowodworską. Ruch w obu kierunkach został przeniesiony na boczną drogę serwisową.
- Stara nawierzchnia drogi krajowej będzie rozebrana, rozpoczną się także prace związane z rozbiórką wiaduktu, pod którym można było dojechać do ulicy Krańcowej. W miejscu tym wybudowany zostanie nowy wiadukt w ciągu drogi ekspresowej - informuje GDDKiA.
W trakcie prowadzonych robót, przejazd pod „starym” wiaduktem nie będzie możliwy. Do ulicy Krańcowej dojechać będzie można poprzez objazd: drogą gminną obok szkoły, następnie przez istniejącą obwodnicę Lubartowa i nową drogę serwisową. Ruch pieszy będzie odbywał się chodnikiem.
Trasa S19 będzie przebiegać po zachodniej stronie Lubartowa, wykorzystując korytarz obecnej jednojezdniowej obwodnicy miasta, a od wschodu ominie miejscowość Niemce, gdzie często tworzyły się duże korki. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki - węzeł Lubartów Zachód.
Z kolei na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa, w sąsiedztwie obecnej DK19, węzeł Niemce Południe. Trasa połączy się z istniejącym węzłem Lublin Rudnik na obwodnicy Lublina.
Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Duna (dawniej Mota Engil Central Europe). Kontrakt jest wart 835,7 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.